Tuntikuvaukset

2021-10-21T09:52:37+00:00

Air Balance

Air Balance -tunnilla avaamme ja vahvistamme kehoa ilmajoogakankaan avulla. Teemme inversioita (pää alaspäin), haastamme corea ja tasapainoa, sekä loppuun rentoudumme kankaan sisällä. Tunti vaatii jo hieman aiempaa ilmajoogakokemusta. Suosittelemme käymään ensin Air Basic Lempeässä (tai muilla ilmajoogatunneilla) muutaman kerran.
2022-07-26T11:58:18+00:00

Air Basic Lempeä

Air Basic Lempeä -ilmajoogatunnillamme käytetään apuvälineenä silkkiä. Silkin avulla inversiot (roikkuminen pää alaspäin) tekevät tilaa selkärangalle ja hoitavat rankaa ihanasti. Silkin avulla tehtävät asanat tuntuvat syvällä kudoksissa ja avaavat kehoa ihan uudella tavalla. Tunti sopii aloittelijoille ja jo hieman airjoogaa harrastaneille. Tunnilla käydään aina alkuun perusasioita läpi. Tutustuthan ilmajoogan ohjeisiin ennen tunnille tuloa.

2022-07-26T12:07:35+00:00

Aroma Hot Yin Jooga +30 °C

Aroma Hot Yin Jooga +30 °C = Inhale. Exhale – Relax! Lempeä Yin Jooga ja eteeriset öljyt ovat lyömätön kombo kehon ja mielen hyvinvoinnille! Miellyttävä n. 30 asteen lämpötila tukee harjoitusta ja auttaa kehoa rentoutumaan. Tunti sopii täydellisesti kaikille, niin ensikertalaisille, istumatyötä tekeville kuin aktiiviurheilijoillekin. Yin jooga -liikkeet tehdään pääsääntöisesti lattialla ja asennoissa pysytään n. 2–6 min. Asennot vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta eli selkärankaan ja lantion seutuun, sekä raajoihin. Harjoitus ohjaa kohti meditaatiota – irti päästämisen tunnetta – niin kehon kuin mielenkin osalta. Harjoitusta syventävät ihanat 100% luonnonmukaiset eteeriset öljyt (vesihöyrynä ilmassa), jotka tukevat kehon omaa toimintaa ja hyvinvointia. Eteeriset öljyt auttavat pääsemään vieläkin syvemmälle tunnekehoomme ja avaamaan sekä fyysisiä, että henkisiä lukkoja, joita on kertynyt kehoomme. Tule Aroma Yin Jooga -tunnille jos haluat rentoutua, eheytyä tai vaikka täydentää muuta liikuntaa.

2023-01-20T11:42:50+00:00

Cardio & Core

Cardio & Core -tunnilla keskitytään olennaiseen! Alkulämmittelyn jälkeen tunnilla vaihtelevat nimittäin aerobiset, sydän- ja verenkiertoelimistöä kuormittavat työt sekä tiukat keskivartaloliikkeet.

Tunnilla ei tehdä haastavia askelsarjoja, mutta sen sijaan halutessasi saat sykkeet tappiin aerobisissa osuuksissa.

Vauhdikas, hauska ja hengästyttävä 45-minuuttinen, joka kehittää hapenottokykyäsi sekä keskivartaloasi, tule kokeilemaan!

2022-09-26T09:30:35+00:00

Easy Spinning

Easy spinning on 45 minuutin kevyempi sisäpyöräilytunti, joka sopii erinomaisesti aloitteleville polkijoille. Tunti koostuu lämmittelystä, työ- ja palauttelujaksoista sekä jäähdyttelystä.
Tunti sopii kaikille, sillä voit valita teetkö treenin kuntoa ylläpitävänä, kehittävänä vaiko palauttavana harjoituksena – vastusta ja rasittavuutta voit säädellä omien voimiesi ja tavoitteitesi mukaan.

2022-02-02T11:10:11+00:00

EasyWOD

EasyWOD 55 min sopii toiminnallista harjoittelua aloitteleville henkilöille. Tunnilla harjoitellaan perusliikkeitä, tekniikka edellä ja rauhalliseen tempoon. Tämä tunti ei ole matalan kynnyksen tunti, sillä EasyWODeissa ei kynnystä ole lainkaan!

EasyWODit ovat erinomainen tapa hypätä mukaan Boksi Masalan tunneille – turvallisesti, tehokkaasti ja osaavan valmentajan opastuksessa.

2022-07-26T12:31:58+00:00

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethodissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

2022-07-26T12:53:57+00:00

Hatha

Hatha Jooga / Aroma Hatha / Lämmin Hatha +35  –  Jooga Mashala tarjoaa joogan klassisesta ja tunnetuimmasta muodosta kolme erilaista variaatiota: Perushathan, dynaamisemman, +35 asteessa tehtävän hathan sekä ihastuttavan aromahathan. Kaikki hathatunnit koostuvat tyylisuunnan peruselementeistä; asanoista ja  hengityksestä  –  kehon- ja mielenhallinnasta. 

Tunnilla sekä avataan, että vahvistetaan kehoa. Tunti sopii aloittelijoille ja joogaa pidempään harrastaneille.

2022-07-26T12:27:41+00:00

Interval Spinning

Interval Spinning 45/55min haastaa sopivasti!
Tällä mäkiä, tasamaata ja palautteluita sisältävällä lenkillä saat hien taatusti pintaan ja poljet voittajana maaliin. Tunnilla on tarkoitus liikkua enemmän vauhtikestävyysalueella, mutta harjoituksen intensiteettiä pystyt säätämään helposti omien voimiesi ja päivän kuntosi mukaan. Tämäkin spinning sopii siis sekä aloitteleville, että kokeneemmille polkijoille.

Aamuvirkut huomio! Torstain klo 07 spinningtunti toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on minimissään 3 edellisenä iltana, klo 20 mennessä. Asiakaspalvelumme informoi tarvittaessa ilmoittautuneita, mikäli tunti peruuntuu.

2021-09-21T10:51:17+00:00

Kevyt Voimaharjoitus

Kevyt voimaharjoitus tähtää parempaan toimintakykyyn ja sopii erinomaisesti senioriliikkujille, vasta-alkajille tai rauhallisesta temposta nauttiville. Tunnilla tehdään helppoja lihaskuntoliikkeitä, kukin itselleen sopivaan tahtiin, lisäpainolla tai ilman. Lisäksi tunnilla harjoitetaan tasapainoa ja tehdään liikkuvuusharjoituksia.
2023-01-05T13:54:20+00:00

Kiertoharjoittelu salilla

Kiertoharjoittelu salilla tarkoittaa yhteistä ohjattua salitreeniä! Tunti aloitetaan alkulämmittelyllä Boksi Masalan puolella 2. kerroksessa ja itse treeni tapahtuu kuntosalilla. Kiertoharjoittelussa tehdään liikkeitä kuntosalilaitteilla, vapailla painoilla tai oman kehon painolla. Tunti sopii kaiken kuntoisille ja erityisesti eläkeläisille. Lämpimästi tervetuloa!

2023-03-07T10:22:47+00:00

KuntoThai

KuntoThai – hauska ja hikinen kamppailutreeni ilman kontaktia! KuntoThai-tunnilla käytetään thainyrkkeilyn perustekniikoita, joita harjoitellaan turvallisesti parin kanssa potkutyynyihin ja pistehanskoihin. Taidot karttuvat ja aerobinen kunto taatusti kohenee tämän monipuolisen lajin parissa!

Et tarvitse omia varusteita tai aikaisempaa kokemusta kamppailulajeista. Sporttiksen tatamilla pidettävälle tunnille voit tulla koska vain kauden aikana! 

2022-07-26T12:59:08+00:00

Lämmin Yin & Sound

Lämmin Yin & Sound on kehoa ja mieltä lempeästi hellivä tunti, jossa pitkät Yin-venytykset yhdistyvät äänimaljojen eheyttävään äänimaailmaan sekä gongin maadoittavaan voimaan. Syvävenytykset auttavat vapauttamaan sekä kehollisia jännitystiloja että stressiä samalla kun äänimaljojen ääni resonoi kehon jokaisessa solussa. Lempeä n. 30 asteen lämpö helpottaa laskeutumista syvään rentoutuneisuuden tilaan. Kokonaisuudessaan Lämmin Yin & Sound on kokonaisvaltainen syvärentoutusmenetelmä, jonka hyödyt kannattelevat koko alkavan viikon.

2022-08-04T06:45:47+00:00

Latinomix

Kaipaatko lisäenergiaa, iloa sekä hyvän mielen kuntoilua? Latinomix-tanssitunnit ovat kaikkea tätä! Saat nauttia lattarirytmeistä, pitää hauskaa ja samalla kuntoilla.

Iloisella ja energisellä LATINOMIX -tanssitunnilla tutustutaan erilaisiin latinotansseihin lyhyiden askelsarjojen muodossa (mm. salsa, samba, bachata, merengue). Tarkoituksena on tanssia ainakin 2 – 3 eri tanssityyliä/tanssitunti ja sitä kautta oppia useita eri latinotansseja, hyvällä fiiliksellä. Ohjaajana ihastuttava, positiivinen Jorge. Tunnin kesto on 55 min.

2021-09-21T10:51:17+00:00

Painonnosto

Painonnostotunneillamme keskitytään olympianostoihin sekä niiden apuliikkeisiin. Tunneilla edetään aina tekniikka edellä. Perjantain tunti sopii vasta-alkajille tai kertausta haluaville, tiistain tunti hieman kokeneemmille nostajille.
2022-09-26T09:29:30+00:00

Pilates

Pilates -tunti perustuu Joseph Pilateksen klassiseen repertuaariin. Klassisen sarjan valmistavat liikkeet luovat polun alkuperäisten versioiden oikeaoppiseen toteutukseen. Oikean hengitystekniikan, oikea-aikaisen syvän tuen aktivoinnin ja liikkeen saumattoman jatkumon lopputuloksena syntyy keskittynyt harjoitus, joka tuottaa levollisen mielen, notkean sekä jäntevän kehon, toiminnallisuutta palvellen.
2021-12-21T04:19:44+00:00

RVP

Reisi-vatsa-pakara eli RVP (30-45 min) on matalan kynnyksen täsmätreeni alakropalle sekä keskivartalolle. Treeni sisältää tehokkaan ja lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään lihaskuntoliikkeitä. Liikkeet tehdään omalla kehonpainolla sekä erilaisia välineitä ja lisäpainoja hyödyntäen. Tunti sopii erinomaisesti aloitteleville liikkujille.

2022-08-04T06:51:51+00:00

SeniorWOD

SeniorWOD – toiminnallista harjoittelua turvallisesti ja ikätasoon sopivalla temmolla!

Tunnilla tehtävä päivän treeni sisältää monipuolisesti voimaharjoittelua, liikkuvuusharjoituksia sekä sopivasti sykkeennostoa. Jokaisesta liikkeestä löytyy kunkin kuntotasolle sopivat versiot ja tällä leppoisalla tunnilla saa huilata kun siltä tuntuu. 

2023-01-20T05:27:36+00:00

Sound & Meditation

Sound & Meditation -tunnilla nollataan stressitasot perjantai-iltana!

Tällä tunnilla saat ihanasti pysähtyä, kohdistaa katseesi sisäänpäin ja rentoutua. Teemme yhdessä erilaisia, vaihtuvia meditaatioharjoituksia, visuaalisaatioita ja rentoutuksia äänimaljojen soidessa.

Tunnin loppupuolella päästämme irti harjoituksesta ja uppoamme kokonaan ihanaan äänikylpyyn.

Meditaatio ja hoitavat äänet voivat mm. lisätä itsetuntemusta, laskea stressiä sekä lievittää sen oireita, helpottaa kiputiloja, parantaa unen laatua ja yleisesti lisätä kehomielen hyvinvointia.

Tunti pidetään mukavan lämpöisessä n. 26°c salissa.

2023-03-20T09:57:10+00:00

Street Workout

Street Workout (calisthenics) on kehonpainoharjoittelua – punnerruksia, dippejä, leukoja, telinvoimistelusta ja street workoutista tuttuja liikkeitä, kuten vaakoja ja niiden variaatioita jne.

Tunneilla tehdään paljon toistoja, toistoja ja toistoja. Kalisteniikkatuntimme sopii kaikille ja jokaisesta liikkeestä löytyy vaihtoehtoja lajiin vasta tutustuville, mutta myös useamman vuoden harrastaneille.

2021-09-21T10:51:17+00:00

Total Body

Total Body sisältää lihaskuntoharjoituksia monipuolisesti, musiikin siivittämänä! Tunti sisältää valmistavan alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden koko vartalolle sekä loppuvenyttelyt. Toiminnallista lihaskuntojumppaa helpoilla sarjoilla ja mukavalla musiikilla!

2023-01-05T13:54:30+00:00

TRE

TRE-stressinpurkutunnilla (Tension Releasing Exercises) keskitytään hoitamaan kehoa ja mieltä. TRE on yksinkertainen ja helposti omaksuttava kehon luonnollisista liikkeistä koostuva itsehoitomenetelmä, jonka vaikutukset ilmenevät nopeasti. Menetelmä käynnistää lihasten vapinana tai tärinänä alkavan luonnollisen ja nopeasti vaikuttavan palautumismekanismin.

TRE-menetelmä sopii hyvin kaikille perusterveille henkilöille sekä mm. urheilijoille palautumisen edistämiseen. TRE-menetelmästä ovat hyötyneet myös ramppikuumeesta kärsivät, kuten laulajat, näyttelijät ja tanssijat. Raskaana ollessa TRE-terapiaa ei suositella. Heittäydy mukaan!

2023-03-09T12:30:07+00:00

Veera

Veera

Olen liikunta- ja kaupallisen alan koulutuksia omaava elämäntapaliikkuja, eri lajien entinen suurkuluttaja ja nykyinen tuleva masters-kisaaja :)

Ohjaan Fitness Masalassa spinningiä, tuurailen muita lattiatunteja ja valmennan Boksilla. 15 vuoden valmentamista on aina ohjannut ja yhäkin ohjaa vahva palo saada ihmiset kehittymään, ylittämään itsensä ja onnistumaan. Paras palkinto on nähdä endorfiinipöllyinen, hymyilevä, jotain uutta (itsestäänkin) oppinut asiakas tunnin jälkeen.

Omasta liikuntahistoriastani löytyy mm. kamppailulajeja, crossfittiä, lumilautailua, hirmu määrä jumppia ja 11 maratonia. Olisi mahtia nähdä juuri sut tunneilla/WODissa!

2023-01-20T11:43:03+00:00

Vinyasa Flow

Vinyasa flow -tunnilla vahvistetaan ja avataan monipuolisesti kehoa. Liike seuraa hengitystä, ja sarjat muodostavat virtaavan, eheän kokonaisuuden. Flow-tunnit ovat yleensä opettajansa näköisiä, ja tunneilla harjoitetaan usein voimaa lisääviä liikkeitä liikkuvana sarjana. Tunti alkaa hengitysharjoituksella tai lyhyellä keskittymisellä, josta siirrytään pehmeiden, kehoa avaavien liikkeiden ja aurinkotervehdysten kautta seisomasarjoihin. Tunneilla saattaa olla tietty teema, monesti kehon osaan tai “peak pose” -asanaan liittyvä teema.