Tuntikuvaukset

2024-03-23T09:52:26+00:00

Air Balance

Air Balance -tunnilla avaamme ja vahvistamme kehoa ilmajoogakankaan avulla. Teemme inversioita (pää alaspäin), haastamme corea ja tasapainoa, sekä loppuun rentoudumme kankaan sisällä. Tunti vaatii jo hieman aiempaa ilmajoogakokemusta. Suosittelemme käymään ensin Air Basic Lempeässä (tai muilla ilmajoogatunneilla) muutaman kerran.

Emme suosittele ilmajoogaa raskaana oleville.

2024-03-23T09:54:40+00:00

Air Basic Lempeä

Air Basic Lempeä -ilmajoogatunnillamme käytetään apuvälineenä silkkiä. Silkin avulla inversiot (roikkuminen pää alaspäin) tekevät tilaa selkärangalle ja hoitavat rankaa ihanasti. Silkin avulla tehtävät asanat tuntuvat syvällä kudoksissa ja avaavat kehoa ihan uudella tavalla. Tunti sopii aloittelijoille ja jo hieman airjoogaa harrastaneille. Emme suosittele ilmajoogaa raskaana oleville.

Tunnilla käydään aina alkuun perusasioita läpi. Tutustuthan ilmajoogan ohjeisiin ennen tunnille tuloa.

2024-03-23T09:55:02+00:00

Aroma Hot Yin Jooga +30 °C

Aroma Hot Yin Jooga +30 °C = Inhale. Exhale – Relax! Lempeä Yin Jooga ja eteeriset öljyt ovat lyömätön kombo kehon ja mielen hyvinvoinnille! Miellyttävä n. 30 asteen lämpötila tukee harjoitusta ja auttaa kehoa rentoutumaan. Tunti sopii täydellisesti kaikille, niin ensikertalaisille, istumatyötä tekeville kuin aktiiviurheilijoillekin. Yin jooga -liikkeet tehdään pääsääntöisesti lattialla ja asennoissa pysytään n. 2–6 min. Asennot vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta eli selkärankaan ja lantion seutuun, sekä raajoihin. Harjoitus ohjaa kohti meditaatiota – irti päästämisen tunnetta – niin kehon kuin mielenkin osalta. Harjoitusta syventävät ihanat 100% luonnonmukaiset eteeriset öljyt (vesihöyrynä ilmassa), jotka tukevat kehon omaa toimintaa ja hyvinvointia. Eteeriset öljyt auttavat pääsemään vieläkin syvemmälle tunnekehoomme ja avaamaan sekä fyysisiä, että henkisiä lukkoja, joita on kertynyt kehoomme. Tule Aroma Yin Jooga -tunnille jos haluat rentoutua, eheytyä tai vaikka täydentää muuta liikuntaa.

2024-06-07T05:25:03+00:00

Barre

Barre on tehokas koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa käyttäen. Barren juuret ovat klassisen baletin tankoharjoittelussa sekä Lotte Berkin metodissa, joka yhdistää kuntoutusta ja baletin tekniikkatreeniä. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin barre-tunnilla.

Staattinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät, ryhtiä kohottavat tukilihakset ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa. Keho tiivistyy ja lihakset kehittyvät kauniin muotoisiksi, ryhti kohenee ja kauniit, ergonomiset liikkeet seuraavat tunnilta myös arkeen.

Liikkeet tehdään musiikin mukaan, mikä tuo harjoitukseen energiaa ja iloa, sekä auttaa jaksamaan myös ne viimeiset toistot.

Uutuustunti / syksy 2024

2024-03-23T09:52:03+00:00

Cardio & Core

Cardio & Core -tunnilla keskitytään olennaiseen! Alkulämmittelyn jälkeen tunnilla vaihtelevat nimittäin aerobiset, sydän- ja verenkiertoelimistöä kuormittavat työt sekä tiukat keskivartaloliikkeet.

Tunnilla ei tehdä haastavia askelsarjoja, mutta sen sijaan halutessasi saat sykkeet tappiin aerobisissa osuuksissa.

Vauhdikas, hauska ja hengästyttävä 55-minuuttinen, joka kehittää hapenottokykyäsi sekä keskivartaloasi, tule kokeilemaan!

2024-03-23T09:54:41+00:00

Easy Spinning

Easy spinning on 45 minuutin kevyempi sisäpyöräilytunti, joka sopii erinomaisesti aloitteleville polkijoille. Tunti koostuu lämmittelystä, työ- ja palauttelujaksoista sekä jäähdyttelystä.
Tunti sopii kaikille, sillä voit valita teetkö treenin kuntoa ylläpitävänä, kehittävänä vaiko palauttavana harjoituksena – vastusta ja rasittavuutta voit säädellä omien voimiesi ja tavoitteitesi mukaan.

2024-03-23T09:52:26+00:00

EasyWOD

EasyWOD 55 min sopii toiminnallista harjoittelua aloitteleville henkilöille. Tunnilla harjoitellaan perusliikkeitä, tekniikka edellä ja rauhalliseen tempoon. Tämä tunti ei ole matalan kynnyksen tunti, sillä EasyWODeissa ei kynnystä ole lainkaan!

EasyWODit ovat erinomainen tapa hypätä mukaan Boksi Masalan tunneille – turvallisesti, tehokkaasti ja osaavan valmentajan opastuksessa.

2024-03-23T09:55:03+00:00

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethodissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

2024-03-23T09:55:03+00:00

Hatha

Hatha Jooga / Aroma Hatha / Lämmin Hatha +35  –  Jooga Mashala tarjoaa joogan klassisesta ja tunnetuimmasta muodosta kolme erilaista variaatiota: Perushathan, dynaamisemman, +35 asteessa tehtävän hathan sekä ihastuttavan aromahathan. Kaikki hathatunnit koostuvat tyylisuunnan peruselementeistä; asanoista ja  hengityksestä  –  kehon- ja mielenhallinnasta. 

Tunnilla sekä avataan, että vahvistetaan kehoa. Tunti sopii aloittelijoille ja joogaa pidempään harrastaneille.

2024-06-06T03:55:27+00:00

Interval Spinning

Interval Spinning 45/55 min haastaa sopivasti!
Tällä mäkiä, tasamaata ja palautteluita sisältävällä lenkillä saat hien taatusti pintaan ja poljet voittajana maaliin. Tunnilla on tarkoitus liikkua enemmän vauhtikestävyysalueella, mutta harjoituksen intensiteettiä pystyt säätämään helposti omien voimiesi ja päivän kuntosi mukaan.

Tunti sopii siis sekä aloitteleville, että kokeneemmille polkijoille.

2024-03-23T09:54:41+00:00

Kevyt Voimaharjoitus

Kevyt voimaharjoitus tähtää parempaan toimintakykyyn ja sopii erinomaisesti senioriliikkujille, vasta-alkajille tai rauhallisesta temposta nauttiville. Tunnilla tehdään helppoja lihaskuntoliikkeitä, kukin itselleen sopivaan tahtiin, lisäpainolla tai ilman. Lisäksi tunnilla harjoitetaan tasapainoa ja tehdään liikkuvuusharjoituksia.
2024-03-23T09:51:43+00:00

Kundaliinijooga

Kundaliinijooga on tietoisuuden joogaa, joka tähtää kehon ja mielen yhteyteen ja tasapainoon. Kundaliinijooga on yhteyttä itseemme, mieleen ja kehoon – meditatiivisesti.

Kundaliinijooga on myös tantrista joogaa; aaltomaista liikettä, selkärangan juuresta, ristiluun alueelta lähtevän kundaliini-energian herättämistä kehostasi.

Tunnin jälkeinen hyvänolontunne syntyy energian liikkeestä sekä liikkeen rauhallisesta ylläpitämisestä. Harjoituksen (kriya) jälkeen tunnet energian virtaavan, mutta myös rauhan.

Kundaliinijooga sopii kaiken tasoisille liikkujille.

 

2024-06-04T08:04:46+00:00

KuntoThai

KuntoThai (ja KuntoThai+) – hauska ja hikinen kamppailutreeni ilman kontaktia! KuntoThai-tunnilla käytetään thainyrkkeilyn perustekniikoita, joita harjoitellaan turvallisesti parin kanssa potkutyynyihin ja pistehanskoihin. Taidot karttuvat ja aerobinen kunto taatusti kohenee tämän monipuolisen lajin parissa!

Et tarvitse omia varusteita tai aikaisempaa kokemusta kamppailulajeista. Sporttiksen tatamilla pidettävälle tunnille voit tulla koska vain kauden aikana. Tunneista vastaa Kirkkonummi Thaiboxing ja ihastuttava, thainyrkkeilyn EM-mitalisti, Edla!

Syksyllä 2024 KuntoThai-tunteja löytyy lukkarista kaksi kappaletta! Lauantain tunti on KuntoThai+: Jos olet vasta-alkaja, niin tule alkuun tiistain KuntoThai-tunnille.

2024-05-15T07:18:31+00:00

Lämmin Beauty Yin

Lämmin Beauty Yin on kokonaisvaltaista hyvinvointia lisäävä tunti, joka tuo kasvoillesi kauniin hehkun. Pitkäkestoiset, staattiset Yin-asanat lisäävät nivelten, jänteiden ja sidekudosten aineenvaihduntaa, sekä vilkastuttavat nestekiertoa auttaen kehoa uusiutumaan solutasolla samalla, kun mieli rauhoittuu.

Tunnilla tehdään myös kasvojen ja kaulan alueelle kasvojoogaa, joka tehostaa lymfakiertoa ja verenkiertoa kasvoilla, tehostaen ihon tervettä kollageenin tuotantoa ja ennaltaehkäisten ja vähentäen näin ikääntymisen merkkejä iholta.

Kasvojoogalla voidaan hoitaa myös kasvojen mahdollisia ongelma-alueita kuten kaksoisleukaa tai raskaita luomia. Harjoitus tehdään rauhoittavassa hämärässä ja lempeässä lämmössä, ja päätetään meditatiiviseen rentoutukseen.

2024-03-23T09:52:26+00:00

Lämmin Yin & Sound

Lämmin Yin & Sound on kehoa ja mieltä lempeästi hellivä tunti, jossa pitkät Yin-venytykset yhdistyvät äänimaljojen eheyttävään äänimaailmaan sekä gongin maadoittavaan voimaan. Syvävenytykset auttavat vapauttamaan sekä kehollisia jännitystiloja että stressiä samalla kun äänimaljojen ääni resonoi kehon jokaisessa solussa. Lempeä n. 30 asteen lämpö helpottaa laskeutumista syvään rentoutuneisuuden tilaan. Kokonaisuudessaan Lämmin Yin & Sound on kokonaisvaltainen syvärentoutusmenetelmä, jonka hyödyt kannattelevat koko alkavan viikon.

2024-03-23T09:54:41+00:00

Les Mills BodyPump®

Les Millsin BodyPump on tehokas lihaskuntotreeni levytangoilla. Voit valita itsellesi sopivat painot 2–32 kg väliltä ja nauttia energisestä treenistä. Kokeile, huomaat tulokset! Lihaskuntoa kehittävä ja kehoa kiinteyttävä.

2024-06-07T05:28:04+00:00

Meridian Yin

Meridian Yin –tunnilla keskitymme kiinalaisen lääketieteen viiteen elementtiin sekä kyseisten elementtien meridiaaneihin. Meridiaanit ovat energiakanavia kehossamme, joissa chi (= elämänenergia) kulkee. Jokaisella tunnilla kyseisen harjoituksen meriadiaaneille on valittu sekä keholle että mielelle optimaaliset asanat. Asanoissa olemme 2-6 minuuttia, jotta pääsemme lihaskalvojen, eli faskioiden, syvimpiin kerroksiin. Käytämme välineinä passiivista venyttelyä, painetta sekä hengitystä. Joskus myös akupainantaa.

Meriadian YIN -harjoitus auttaa sinua olemaan hetkessä, ei katsota taaksepäin, eikä mietitä tulevaa. Vapautamme salpautunutta chitä ja autamme sitä kautta kehon, hermoston ja mielen tasapainoon.

Hellästi ohjaamme sinua kuuntelemaan kehon kuiskauksia, sekä sisäistä ääntäsi, eli intuitiota.

Konseptin on luonut E-RYT 500 joogaohjaaja Carina Pitkänen.

2024-03-23T09:54:40+00:00

Painonnosto

Painonnostotunneillamme keskitytään olympianostoihin sekä niiden apuliikkeisiin. Tunneilla edetään aina tekniikka edellä. Perjantain tunti sopii vasta-alkajille tai kertausta haluaville, tiistain tunti hieman kokeneemmille nostajille.
2024-03-23T09:51:43+00:00

Performance

Performance on 75-minuuttinen, tavoitteellisemmin treenaavien boksilaisten haastava tunti.

Tunneille osallistuvien urheilijoiden tulee hallita seuraavat toiminnallisen urheilun liikkeet:

  • Olympianostot
  • Kippiliike tangossa
  • Muutama raakaleuka ja dippi renkaissa
  • Taitoliikkeet pääpiirteittäin ilman skaalauksia / pienehköillä skaalauksilla

Yksittäinen puute jollain taidon osa-alueella ei kuitenkaan ole este osallistumiselle, kunhan valmiudet ja asenne suorittaa teknisesti ja fyysisesti hieman tiukempia harjoituksia ovat muuten kunnossa.

2024-03-23T09:54:39+00:00

Pilates

Pilates -tunti perustuu Joseph Pilateksen klassiseen repertuaariin. Klassisen sarjan valmistavat liikkeet luovat polun alkuperäisten versioiden oikeaoppiseen toteutukseen. Oikean hengitystekniikan, oikea-aikaisen syvän tuen aktivoinnin ja liikkeen saumattoman jatkumon lopputuloksena syntyy keskittynyt harjoitus, joka tuottaa levollisen mielen, notkean sekä jäntevän kehon, toiminnallisuutta palvellen.
2024-03-23T09:51:42+00:00

PT Power

PT Power -tunti on tehokas toiminnallinen tunti, jossa koko keho pääsee töihin. Tuntia ohjaavat PT:mme korjaavat ja kannustavat läpi harjoituksen, ja saat liikkeistä vielä lisää tehoa sekä opit oikeat tekniikat. Tunnilla harjoitetaan lihaskuntoa ja nostetaan sykettä. Monipuoliset liikkeet tehdään kehonpainolla tai välineillä. Tunti sopii kaikille, hikitakuu!

Kevään tunneista vastaavat ihanat personal trainerimme Tove ja Kiia.

2024-03-23T09:52:26+00:00

RVP

Reisi-vatsa-pakara eli RVP (30-45 min) on matalan kynnyksen täsmätreeni alakropalle sekä keskivartalolle. Treeni sisältää tehokkaan ja lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään lihaskuntoliikkeitä. Liikkeet tehdään omalla kehonpainolla sekä erilaisia välineitä ja lisäpainoja hyödyntäen. Tunti sopii erinomaisesti aloitteleville liikkujille.

2024-03-23T09:52:03+00:00

SeniorWOD

SeniorWOD – toiminnallista harjoittelua turvallisesti ja ikätasoon sopivalla temmolla!

Tunnilla tehtävä päivän treeni sisältää monipuolisesti voimaharjoittelua, liikkuvuusharjoituksia sekä sopivasti sykkeennostoa. Jokaisesta liikkeestä löytyy kunkin kuntotasolle sopivat versiot ja tällä leppoisalla tunnilla saa huilata kun siltä tuntuu. 

2024-03-23T09:52:02+00:00

Sound & Meditation

Sound & Meditation -tunnilla nollataan stressitasot perjantai-iltana!

Tällä tunnilla saat ihanasti pysähtyä, kohdistaa katseesi sisäänpäin ja rentoutua. Teemme yhdessä erilaisia, vaihtuvia meditaatioharjoituksia, visuaalisaatioita ja rentoutuksia äänimaljojen soidessa.

Tunnin loppupuolella päästämme irti harjoituksesta ja uppoamme kokonaan ihanaan äänikylpyyn.

Meditaatio ja hoitavat äänet voivat mm. lisätä itsetuntemusta, laskea stressiä sekä lievittää sen oireita, helpottaa kiputiloja, parantaa unen laatua ja yleisesti lisätä kehomielen hyvinvointia.

Tunti pidetään mukavan lämpöisessä n. 26°c salissa.

2024-03-23T09:54:40+00:00

Street Workout

Street Workout (calisthenics) on kehonpainoharjoittelua – punnerruksia, dippejä, leukoja, telinvoimistelusta ja street workoutista tuttuja liikkeitä, kuten vaakoja ja niiden variaatioita jne.

Tunneilla tehdään paljon toistoja, toistoja ja toistoja. Kalisteniikkatuntimme sopii kaikille ja jokaisesta liikkeestä löytyy vaihtoehtoja lajiin vasta tutustuville, mutta myös useamman vuoden harrastaneille.